Spustili jste nový web a nevíte, jak ho posunout dál? Následujících 6 tipů vám může pomoci.
Nezapomínejte, že spustit web nestačí. Aby vám přinášel očekávané výsledky, musíte ho neustále aktualizovat a pracovat s potenciálem, který v sobě má. Je to sice spousta hodin práce, ale výsledky přijdou! Každá minuta strávená rozvojem vašeho webu se dříve či později pozitivně projeví.
V dnešní době již nestačí pouze nabízet zboží či služby. Mnohem výhodnějším přístupem je budování komunity věrných uživatelů. Nabídněte lidem to, co chtějí. Vycházet můžete z analýzy klíčových slov, která byla popsána v článku “5+1 tip co udělat, než začneme s tvorbou webu”.
Výše popsané možnosti jsou těmi nejvíce využívanými. Nebraňte se ale vlastní invenci. Zamyslete se nad tím, co by mohlo být pro vaše uživatele zajímavé. Dejte jim něco navíc!
Nikdy nezapomínejte na to, že váš obsah musí být originální. Za žádných okolností nekopírujte texty, které jste viděli u konkurence. Nepomůže vám to ani v budování věrné komunity, ani nezlepšíte své postavení v očích vyhledávačů - naopak.
Každá stránka webu by měla obsahovat tzv. metainformace. To jsou informace, které běžný uživatel nevidí, ale jsou důležité pro vyhledávače.
Například klíčová slova již není třeba vyplňovat. Roboti vyhledávačů se jimi nenechají ovlivnit a umí sami rozklíčovat, o čem se v daném textu píše. Sami pochopí z obsahu, co je podstatné. Naopak nejvíce důležité jsou titulky a popisky (description). Z těchto informací se vytváří takzvané snipety. To jsou ve své podstatě inzeráty, které zobrazí ve výsledku hledání (SERP).
Hned zkraje je třeba si říct, že snaha o přelstění vyhledávačů je zbytečná. Využití nekalých technik vás navíc bude stát penalizaci!
Budujte kvalitní partnerství tak, aby vámi umístěné odkazy v budoucnu přinesly co největší návštěvnost. Vyhněte se hromadným registracím do firemních katalogů! Nepotřebujete totiž 10 000 nekvalitních odkazů, které jsou umístěny tam, kde vaše relevantní publikum není. Mnohem lepší je mít méně odkazů, ale na místech, kde se vaše cílová skupina reálně nachází.
Existuje mnoho dalších způsobů, jak budovat své odkazové portfolium (využití sociálních sítí, doporučení zákazníků, affiliate atp.). Vždy je ale nutné držet se základního pravidla - získávat pouze kvalitní odkazy.
Stále více firem si začíná uvědomovat, že komunikace se zákazníkem skrze sociální sítě může být velmi přínosná. Statistiky ukazují, že lidé využívají sociální sítě i v rámci svého nákupního procesu.
Proč jim tedy nenabídnout relevantní obsah i zde? Můžete tak podpořit prodej vašich produktů či služeb, upozornit na akce, sdílet zajímavé články z vašeho blogu a mnoho dalších aktivit.
Důležité je si ovšem dopředu stanovit strategii, jak a co budete na sociálních sítích sdílet. Pokud si s tím nevíte rady, je vhodné využít služeb online marketingových specialistů.
Pokud například vaše facebooková stránka nebude aktivní (lidé nebudou komentovat, sdílet, “lajkovat”) může to znamenat, že vaše strategie pro komunikaci na sociálních sítích není dobře zvolená, nebo že váš obor podnikání není pro využití sociálních sítí tak zajímavý.
Skrze nástroje online marketingu budujete povědomí o vašem podnikání, produktech a značce. Patří sem všechny reklamní systémy. Nejpoužívanějšími jsou srovnávače cen (Heureka, Zboží, Google nákupy) a PPC kampaně (AdWords, Sklik).
U těchto systémů ale online marketing nekončí! V dnešní době je vhodné se zaměřit na tvorbu virálních videí, rozesílat personalizované newslettery, využít Facebook, PPC atp.
Online marketing úzce souvisí se SEO. Správně nastavené kampaně skrze AdWords a Sklik nebo vhodně prezentované produkty skrze srovnávače cen vám mohou zvýšit popularitu webu a jeho návštěvnost. To se nejčastěji promítne ve výsledcích přirozeného (organického) vyhledávání.
Chcete sledovat, jak se uživatelé na vašich stránkách chovají? Můžete využít nástroj Google Analytics.
Využití nástrojů typu Google Analytics by mělo být nezbytnou součástí vašeho online podnikání. Dokáží vám rychle ukázat, jaké kanály vám fungují a jaké ne. Na zjištěné skutečnosti můžete následně velmi rychle reagovat.
Buďte lepší než vaše konkurence a nezanedbávejte obsah vašich stránek. Veškerá práce, kterou věnujete jejich rozvoji, se vám v budoucnu vrátí!